thelifeofadreamer

And I'll be there in every heartbeat

Kategori: Vardag

Tänkte först sätta rubriken "sommaren är kort, det mesta regnar bort", men sen insåg jag att det ju inte alls är sanningen. Sommaren var inte kort och det mesta regnade inte bort. Sommaren var sjuuukt rolig och härlig och jag längtar redan till nästa. Allt från midsommar, till nattpromenader, till Rihanna, till jobb i hallen, till rockoff, till resan till Kroatien osv är så himla härliga minnen att ha med sig nu när det är dags för ännu en höst och ännu ett skolår. För skolan har börjat igen nu. År 2 på GIH. Känns ändå rätt okej. Vi har seriöst den mest intressanta hösten framför oss ämnesmässigt då vi läser träningslära & idrottsmedicin. Sjukt spännande ämnen. Dessutom har vi typ ngt på schemat varje dag, vilket jag gillar, då jag hatar att få en dag ledig mitt i veckan och inte ha ngt att göra.
Denna vecka har jag bott i Uppsala och pendlat in till Stockholm. Hanna och Oscar har flyttat till Uppsala och i och med att jag får min lägenhet i Stockholm först från den 1 sep så tänkte jag att det skulle passa bra att hälsa på dem och bo här. Så nu blir det tredje natten på deras soffa. Det har varit jättetrevligt 😃 ikväll mötte jag dessutom upp Flöjt, Jimmy och Jenny hemma hos Carro och Jesper och så hade vi taco-kväll. Bästa att se dem igen och att vi setts så ofta på sista tiden 💕 måste pendla upp till Uppsala oftare så vi kan fortsätta ha myskvällar ihop. I måndags träffade jag Stepp för lunch i Stockholm också, sjukt nice att vi bor i samma del av stan, så kanske vi kan ses lite oftare.
Asså håhå. Nu är klockan redan över midnatt och jag borde sova för ngn timme sedan...

Sova på soffan Mallo
innan jag flyttade tillbaka till Stockholm hann jag med kräftskiva hos mommo å moffa
Mommo ❤️

Croatia 🇭🇷⛵️

Kategori:

Det är ändå fint att resa med sina bästa vänner och deras killar. Alla känner alla. Skratt. Äventyr. Inget bråk.

07.00 gick flighten ner till Split från Arlanda. Trött värre efter uppstigning 05. Själv var jag för upptagen med att vara flygrädd för att kunna sova, tyvärr..
Kroatien från luften!
Bästa var de, tjejerna, som fixat en för tidig födelsedagspresent till mig!! En bucketlist med saker att se/göra i Kroatien + en engångskamera att förverkliga bucketlisten med.
Lite nervöst, men himla roligt var det när vi på lördagskvällen seglade ut från Trogir.
Från förra bilden togs, tills denna bild togs, var jag seriöst sjösjuk i 20h. Låg däckad på framdäck och mådde så illa så visste inte vad jag skulle ta mig till. Tur som är så gav sig sjösjukan efter dryga dygnet.
Så vackert vatten på Vis! I denna gummibåt rymdes för övrigt alla 6 i besättningen. Då gick vi ungefär jämnt med vattenytan. Såg himla roligt ut.
En av de finaste kvällarna! Här är vi påväg ut till båten igen efter en middag i hamn. Väl på båten lyckades jag koppla upp mig till OS-sändningen i gympa. Lyckan var fulländad.
Efter OS gick de andra och sova. Jag och flöjt for på nattlig irrfärd med gummibåten. Här skulle vi ta kort med blixt. Inte vår snyggaste bild då vi båda blev så bländade att vi sen typ inte såg något på 2 min. 📸
I bakgrunden ser man Vis. Här är vi påväg till Hvar!
Paret Borenius-Holm!
Stannade i en vik för tacolunch och dopp. Bästa att hoppa i saltvattnet när man har lite för varmt.
🙆🏼
Skulle först in till Hvars "stora" hamn. Men vi hamnade att ankra en bit utanför precis brevid en nudiststrand. Haha. Här for vi in och käkade till en mysig restaurang!
Påväg tillbaka till Family Office i solnedgången.
Morgonen efter steg vi upp typ 07.30 och begav oss till stora hamnen på Hvar för att säkert få plats. Vi kom fram typ innan de andra båtarna käkat frukost. Hehe. Efter att John stigit på en sjöborre och Flöjt simmar i land med förtöjningslinan begav vi oss upp till en utkiksplats.
hela besättningen!
Tjejor ❤️
Lata dagar på däck. Hela eftermiddagen efter att ha varit och gått i stan bara badade och solade vi. Väldigt, väldigt nice.
På kvällen gick vi och åt på resans bästa restaurang! Gott, bra service och jättefin utsikt.
Min kräftpasta!
Lundberg-Josefssons 😃
Påväg vidare, denna gång till Stari Grad!
mysigaste staden på resan var Stari Grad.
På delfinjakt...!
Som vi faktiskt fick se!! Aldrig varit nöjdare 😃🐬
Flera dopp..
.. i det blå 😊
Anna ❤️
Här klättrade vi upp på ett berg. Vems idé det var har jag ingen aning om, men sjuuuuuukt jobbigt var det iaf. Haha. Hade dragit på mig halsont sista dagarna, så efter att ha marscherat upp i typ 40Min var jag bara less på halsen och ville dricka typ 3L vatten, men vi hade bara 0,5l att dela på.
Woho för att vara uppe!

But I still go home knowing that I've got you.

Kategori:

Älskar er så mycket ❤️

Oh, ye of so little faith Don't doubt it, don't doubt it

Hade en så himla mysig helg! På fredagen bjöd Rez på lunch med rökta räkor, räkmacka och lax + ciabatta, lyx. På kvällen träffades vi alla tjejer i Pernillas hus (!!) och käkade tacos ihop. Massa snack om allt mellan himmel och jord och roligt att ses igen. På natten tittade jag på OS-invigningen från Rio med Rez hemma i mammas å pappas hus. Så mysigt att vara där bara vi, käka chips och sova på soffan. På lördagen vaknade jag sent, såg på OS-invigningen i repris då jag somnat när OS-elden skulle tändas ... var och fixade lite saker och mötte sedan upp Maria. Efter att ha uppdaterat varandra och sagt hejdå för dagen tog jag en tupplur innan fotbollsmatch. Efter att ha sett FCÅ spela så kom ett gäng över till huset och så spelade vi kubb, kastade pil och basket osv. Riktigt trevligt! På söndagen tittade jag på gympakval och var på IFK-match. Är sådana här helger man vill minnas i vinter när man tänker tillbaka på sommaren och ler.

Lata dagar på sjön! Här på Idskär där jag typ sov på berget hela dagen varvat med läste bok. Mys.
Finns inte svart son färg, därför mina OS-ringar är helt sjukt fula!!

I feel the rush in my body, see me movin' Feeling happy, baby, watch me when im groovin'

Kategori: Allmänt

Emily var på besök från Stockholm i dagarna två. Vi hann med sena nätter, uppdatera oss om varandras liv och dansa natten lång på Kino.
Emily å jag!
Finaste Carro och Anna!
Förutom att vi dansade hela fredagen så gjorde vi detsamma också på lördagen. Skulle börja jobba på söndagen sen.
🎉💃🏼
Jobbade resten av rockoff som artistvärd. Jobbade seriöst mellan 10-02 alla dagar i en vecka. Lagom slut när veckan var över!
Ibland hann man tupplura i hängmattan!
Glasspaus med Frida!
Så tråkigt att det är slut nu ☹
Freddy Kalas, bästa spelningen!
Blev kid igen och läser fortsättningen på min all time favvobok!