thelifeofadreamer

🙌🏼✨

Kategori: Skolan

Examensarbete är inlämnat och lägger mig och sova i en fjällstuga i Idre. Imorrn kväll ansluter bästa vänner och sedan väntar en vecka i vinterlandet 😍.

Mycket mycket nöjd med det förstnämnda i inlägget. Nu väntar slutseminarium, opponering och revidering innan jag förhoppningsvis får arbetet examinerat. Spännande och nervöst så det förslår.

(null)

I dont want a lot for christmas, there is just examensarbetet färdigt that I need

Kategori: Vardag

Inlägg två dagar i rad, vad sker osv. Sitter på golvet i lägenheten och klockan är i vanlig ordning för sent. Julen är på ingång och har aldrig känt mig mer vuxen. Julklapparna är paketerade och redo att delas ut (notera att det bara är 22 ännu). Aldrig varit så icke brydd kring julen tidigare. Frågade i veckan om vi inte kan äta thaiwok till julbordet istället för det traditionella. Betydligt mer pepp att få mitt examensarbete färdigskrivet. Den 29 ska det vara inlämnat och ska jag vara ärlig skulle året bästa julklapp till mig själv vara att få arbetet klart och inskickat "redan" den 27e. För den 28e åker vi till fjällen!! Mycket pepp.

Imorrn bitti har vi "tomteträning" med tjejerna. Sedan är vi lediga över jul och har bara en (!!) träning kvar detta år. Ska hur som planera morgondagen nu och samtidigt passa på att äta lite pepparkaksdeg. Betydligt godare än att äta de färdiggräddade.

(null)

One day you’ll dance for me

Kategori:

Resan började med att Grace inte tog i land, vi missade båten, missade alla tågconnections dagen efter och med att vi inte sov mer än 4 timmar på två nätter. Men efter det kunde det ärligt talat bara bli bättre.

(null) (null) (null)

Första dagen startade vi från Stockholm, åt middag i Köpenhamn och gick och sova i Hamburg. Höjdpunkten var när vi satt ensamma på ett tåg sent på kvällen någonstans i Tyskland och bara babblade om allt mellan himmel och jord. Inget som störde, bara vi två. Efter typ 2h sömn åkte vi vidare genom Tyskland, via Bryssel för att slutligen hamna i Paris.

(null)

I Paris hade vi två dagar. Efter att ha checkat in på hotellet gick vi upp till Montemartre och tittade på utsikten. Himla mysiga kvarter. Stannade till på en restaurang och käkade varsin Croque Madame. Åt en Créme Brulée. Somnade som stockar på hotellet. Andra dagen tustistade vi rejält och kryssade av våra "måsten" i Paris. Se alla kända byggnader, strosa på Champs Elysee och äta macarons. Paris är inte vår stad. Jag har varit där en gång innan och faller inte för staden, Rez kände samma. Vår höjdpunkt var vår selfie med Mona Lisa.
(null) (null) (null) (null) (null) (null) (null)
Efter två dagar i Paris åkte vi med Eurotunneln från Gare du Nord hela vägen till St Pancras. Älskar London. Världens bästa stad och världens bästa dagar. Promenader genom Hyde park med ekorrarna, Christmas fairs, shopping på Oxford Street, strosande i Soho, god mat i Covent Garden, natteskapader vid Piccadilly Circus, utflykt till Westfield och Olympic park, fotboll med Chelsea. Så många höjdpunkter på för kort tid. En dag London ska vi ta igen för all förlorad tid.
(null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null)

Efter ännu ett mellanstopp i Hamburg tog vi en omväg via Göteborg för att hälsa på Anna och Nordi. Åt tacos och pratade till allt för sent. Väldigt kul stt se dem igen.

Snipp snapp snut, så var resan slut.