thelifeofadreamer

87 dagar kvar, så här ser allt ut just nu

Kategori: Allmänt

Svullnaden i knäet är för länge sedan nere. Ibland svullnar det lite när jag har sprungit eller om jag kört hårt med benet.
Jag går inte till gymmet längre, alls. Bra eller dåligt? Det visar sig med säkerthet i slutändan. Men jag kör alla rehabövn. på träningen istället, när alla andra gör något jag inte kan träna.
Sen kör jag mkt lyft med benet, med tyngder. För alla sidor, insida, utsida, baksida, framsida. Den har gett mig mycket.
Jag hoppar, på ett ben. Upp på höjd. Kan köra en jämn serie "upp och ner på en 20cm höjd" 10 ggr irad. Det gör jag också för alla sidor (och hoppen bak är ofta svåra att få i rad, blir litet stopp ibland). Sen hoppar jag över linjer på ett ben, sida till sida. Det går lite trögt, men bättre och bättre för varje gång. Får nästan sträckt vrist.
Utfallssteg med tyngd över huvudet. Utfallssteg åt sidan + höj ben till 90, med tyngd över huvudet. Och tryckhopp med benet upp på höjd --> sparka upp i skulderstående --> fall tillbaka.
Jag hoppar studsmatta, på ett ben. Försöker mest att bara hoppa mindre hopp, ibland trycker jag till för att komma högre dock, men jag vill inte lita helt fullt på knäet än. Det här är kanske den jobbigaste övningen. 50 hopp x 8.
Sen springer jag. Inte långt, mera korta men snabbare istället. Jag springer i uppförsbackar. Och så tester jag mig själv på 100 meter ibland. Sist kom jag ner till 16,2. JA jag har sprungit mkt snabbare än så. Men det är en början. Målet är givetvis mitt gamla pers. Kommer jag ner på det, så vte jag att snabbheten inte är borta.

Vad gäller förlorade muskler i mått mätt, så är det ännu rätt mycket. Vilket är konstigt, jag känner mig nämligen rätt stark i benet.
Skillnad vid vaderna: 0 cm
Skillnad just ovanför knäet: 2 cm
Skillnad mitt på benet: 1 cm
Skillnad uppe på benet: 3,5 cm

Och yes, största skillnden är givtvis där min bakrelårmuskel brukar sitta. Too bad for me att den är borta. Jag hatar det.

Det här är ett typiskt inlägg jag skriver till mig själv. Så jag kan se exakt vad jag kunde göra vid den här tidpunkten, hur allt såg ut etc.
Nu ska jag ut och springa, sen ska jag och min baklårsmuskel bråka lite. Eller ja, jag ska bråka med den tills jag vinner.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: